afgelopen dagen Kruger en meer - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Petra Lankreijer - WaarBenJij.nu afgelopen dagen Kruger en meer - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Petra Lankreijer - WaarBenJij.nu

afgelopen dagen Kruger en meer

Door: petra en joke

Blijf op de hoogte en volg Petra

06 September 2014 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Van Petra & Miranda:
We zijn nu in st lucia en eindelijk weer internet. Wat we de afgelopen dagen hebben meegemaakt is echt geweldig.
Kruger Park
Echt iedereen heeft waanzinnige foto s gemaakt, de een nog mooier dan de andere.
Zal wat hoogte punten geven :
Leeuw in actie, achtervolging op impala.
Luipaard in actie, in de boom met een impala. Lekker aan het kluiven.
En nog veel meer.
De reis is doorgegaan naar Wakkerstroom. Echt wel heel wat anders.
Moe van de afgelopen dagen, omdat we in Kruger echt alles eruit wilde halen. Van vroeg tot laat op pad en dat betekend van 5 uur s morgens tot 10 uur s avonds echt de hele dag bezig. Dit heeft wel vruchten af geworpen.
Iedereen wilde lekker rustig aan doen op de eerste ochtend Wakkerstroom.
Alleen Michel en Brenda hadden afgesproken met een gids om te gaan vogelen. Ze moesten om 5 uur op.
Voor de rest van ons gold om 8 uur ontbijt en lekker in het zonnetje gezeten, toen op pad.
Het is niet uit te leggen hoe het hier eruit ziet, het dorp Wakkerstroom en de omliggende dorpen. Belangrijk is dat de mensen die we tot nu toe spreken vriendelijk en behulpzaam zijn. Iedereen groet elkaar, in de auto of als je langs de weg staat.
Het land op zich is zo veelzijdig, prachtig berglandschap. Dan weer groen en dan weer zo gort droog als het kan.
02092014
-3C vandaag om 6.30 am. Onderweg naar Wetland reserve bij Kruger Bridge. Prachtige landschap foto s gemaakt. Alleen toen we terug wilden naar de lodge zagen we dat we weer een lekke band hadden. Weer bellen met Budget, denk dat we nooit meer een auto mogen huren daar.
Aan het einde van de middag kregen we weer een nieuwe auto, een toyota  geen automaat, maar het ging helemaal goed gelukkig.
Na goed we kunnen weer rijden.

03092014
Vandaag de reis voortgezet naar Mkuza, we zijn weer in een game reserve. Heel apart, geen hekken, helemaal niets. Als je de deur uitgaat moet je goed uitkijken dat er geen wild voor de deur staat.

ondertussen 06 09 2014
Ondertussen zitten we in Saint Lucia en hebben we de meest waanzinnige dingen meegemaakt. zal nog een foto posten als het kan.

Van Joke:
Ook nog even een verslagje van mij aan de familie en natuurlijk mijn vriendinnen.
We hebben het hier ontzettend naar onze zin. Het eerste adres was heel indrukwekkend en mooi gelegen aan de Blyde river. We zien ontzettend veel dieren natuurlijk en ook veel mooie gekleurde vogels. Van Brenda en Michel leren we erg veel. Er wordt veel gefotografeerd en de fotos zijn waanzinnig mooi. Hebben nu drie dagen in een heel oud landhuis gezeten ingericht in de stijl van de jaren 50 met veel antiek. Komen hier heerlijk tot rust.
De sfeer is goed, we hebben het erg gezellig. De afgelopen dagen hadden we geen bereik dus hopelijk zal het in ons volgende adres goed komen.
Onze kokkin Emma is heerlijk voor ons aan het koken en ze verwent ons als we er zijn.
Vanuit hier een dikke knuffel van ons allemaal.

• 06 September 2014 - 15:46

Cor:

Klinkt allemaal nog mooier dan je van te voren verwacht had. Super fijn. Nog bedankt voor je whats apje. Kijk uit naar je verhalen en foto's. Liefs Cor.

• 06 September 2014 - 17:32

Es:

Wauwie, super gaaf om te lezen! Top dat jullie het zo naar je zin hebben!! Geniet van en met elkaar en van al het moois om je heen!!!
    Grtz,
    Es

• 06 September 2014 - 21:31

Mariët:

Lieve familie, vandaag jullie verslag voor het eerst gelezen. Wat een belevenissen allemaal. Heel fijn dat alles goed gaat daar in het mooie Afrika. Blijf schrijven zodat we mee kunnen genieten. Dikke knuffel voor allemaal.

• 06 September 2014 - 22:00

Brigitte:

Wat klinkt het allemaal supermooi en spannend bij tijd en wijlen!!! Geweldig genieten, we kijken uit naar de foto avond!!!

• 06 September 2014 - 22:13

Myrna:

Klinkt echt G E W E L D I G allemaal! Ben zo benieuwd naar de foto's van de dieren in actie!
    Ben zo blij dat jullie het daar goed hebben en nog veel plezier op de rest van de reis!
    Dikke kus en knuffel voor iedereen.

Xxx Myrna

• 07 September 2014 - 00:38

Monique Brugman:

Geweldig, wat een avontuur! Ik probeer er een beeld bij te maken, maar ik denk dat je het zelf moet meemaken om te voelen wat voor een bijzondere reis dit is.

Ik ben reuze benieuwd naar alle verhalen en foto's!

liefs Mo xxx

• 08 September 2014 - 22:50

Monique Krott:

Wat een avontuur, lijkt me geweldig (op tv) jullie zij wel stoer hoor, al die wilde loslopende dieren. Ik ben ook benieuwd naar de foto's,vergeet niet de dop van de lens te halen.

Groet krott

• 14 September 2014 - 09:28

Mariët:

Vandaar die leuke outfit. Wat een helden zijn jullie om tussen de haaien te durven. Haal alles er nog maar uit wat er in zit want het zit er bijna op. Dikke knuffel.