Blyde River Canyaon - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Petra Lankreijer - WaarBenJij.nu Blyde River Canyaon - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Petra Lankreijer - WaarBenJij.nu

Blyde River Canyaon

Door: Petra & Miranda

Blijf op de hoogte en volg Petra

26 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Weer eventjes een update voordat we in het Krugerpark een paar dagen verstoken zijn van internet.

Vanochtend een redelijk relaxte start gemaakt met een uitgebreid ontbijt op het terras van de lodge. Daarna de auto in en richting de panoramaroute. De stalletjes met allerlei toeristische souveniertjes (voornamelijk houtsnijwerk) onderweg lonkten ons zodanig dat we ook daar weer wat vertraging opliepen.

Na de laatste stop bij de nestlocatie van een zeldzame valk (die niet thuis bleek te zijn) hebben we het tempo wat verhoogd en kwamen we aan bij de de Drie Rondavels. Een verzameling rotsen die wel wat weg hadden van de traditionele hutjes van de Swasi. Vanaf een aantal uitkijkpunten heb je een geweldig overzicht over de omgeving met helemaal onder in de canyon maakt een meanderende rivier het beeld compleet. Behalve de rondavels zijn er nog meer uitkijkpunten, de ene nog mooier dan de andere.

Over het hoogtepunt zijn we het bijna unaniem eens: de Burke's Luck potholes; hier komen de Blyde Rivier en de Treur river samen. In de loop der jaren hebben deze twee rivieren een flink stuk uitgesleten in de rotsen en daarbij allerlei bizarre vormen achter gelaten. Combineer dat met de mooie rode kleur van de rotsen en je kunt je er misschien iets bij voorstellen hoe dat eruit ziet.

• 26 Augustus 2014 - 21:02

Brigitte:

Jullie zijn net begonnen en brand nu al van nieuwsgierigheid naar de foto's! Pfff nog paar weken geduld dus! Xxxx

• 26 Augustus 2014 - 21:22

Myrna:

Ooeeeh kan niet wachten op de foto's. Veel plezier!! KUSSS

• 03 September 2014 - 00:13

Johan:

Goed bezig meiden .Lijkt me allemaal erg gaaf en mooi , geniet van alles en elkaar en lieve groet.